Kako uskladiti bezgrešno začeće ili uskrsnuće s nastavom biologije i kemije?

Primjedbe upućene Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta u sklopu javne rasprave o nacrtu nastavnog Plana i programa katoličkoga vjeronauka za trogodišnje srednje škole, bile su teme jučer održane konferencije za novinare pulske organizacije Socijalističke radničke partije Hrvatske. Kako je istaknuto, SRP se oštro protivi takvoj klerikalizaciji društva i države, a za iniciranje javne rasprave o nacrtu nastavnog plana tvrde da je tek zadovoljavanje puke forme.

Predsjednik GO SRP-a Pula Vladimir Kapuralin kazao je da se javnu raspravu o, prema njihovim riječima, kontroverznom dokumentu kojim se ozbiljno dovode u pitanje ustavne vrijednosti te narušava status znanosti i temeljna prava djece, uključio vrlo mali broj zainteresiranih – od stotina političkih stranki uključio se tek SRP, a od udruga civilnog društva samo udruga Protagora. Uz njih, u raspravu se uključilo još 14 pojedinaca.

– Primjedbe, komentari i mišljenja tih koji su se uključili u javnu raspravu nije moguće nigdje pročitati, nisu objavljeni na službenoj stranici, objavljen je tek šturi zaključak ministarstva koje kaže da “predloženi plan ne sadrži ništa protivno demokratskim ciljevima školskog odgoja i obrazovanja u RH”, rekao je Kapuralin i napomenuo da je ministarstvo neobjavljivanjem komentara ugušilo raspravu i eliminiralo javnost iz te rasprave, ironično dodajući da će buduće komentare slati relevantnim institucijama – na Kaptolu. U svojim primjedbama na Plan i program katoličkog vjeronauka za trogodišnje srednje škole, u kojim se navodi da se nastojalo uskladiti nastavne sadržaje, SRP je zatražio da ministarstvo i HBK široj javnosti i stručnjacima pojasne na koji će način “uskladiti” vjerska učenja o bezgrešnom začeću, spolnosti ili uskrsnuću s nastavom biologije i kemije. Nadalje, kako će uskladiti vjerska učenja o postanku svijeta s nastavom fizike i geografije, a istaknuli su da Plan i program grubo narušava ustavne kategorije ljudskih prava, sekularizma i slobode jer vjersko-odgojne elemente prezentira kao nužne za cjeloviti rast i razvoj učenika.

Time se, istaknuo je Kapularin, usvaja implicitno načelo da je učenicima drugih konfesija, posebno nevjernicima, u školskom sustavu uskraćen sadržaj potreban za njihov cjelovit rast i razvoj.

 

N. S.

(“Glas Istre”)